НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Антикорупційна експертиза: у грудні НАЗК виявило 37 корупціогенних факторів в нормативно-правових актах та надало 45 рекомендацій для їх усунення

09.01.2025

У грудні 2024 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) здійснило моніторинг 380 проєктів нормативно-правових актів (НПА): 290 проєктів актів Кабінету Міністрів України (КМУ) та 90 законопроєктів. Проведено антикорупційну експертизу 17 проєктів НПА. За результатами антикорупційної експертизи в проєктах НПА ідентифіковано 37 корупціогенних факторів та надано 45 рекомендацій для їх усунення. 

Так, в проєкті Закону України «Про внесення зміни до статті 2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» щодо надання державними і комунальними закладами платних послуг у сфері фізичної культури та спорту, що не є орендою» (реєстраційний № 12284 від 04.12.2024) НАЗК виявило положення, які створюють умови для корупційних зловживань. Йдеться про виведення з-під дії Закону України «Про оренду державного та комунального майна» правовідносин, що виникають при наданні державним або комунальним закладом у користування спортивних споруд державної та комунальної форм власності, внесених до Електронного реєстру спортивних споруд, пов’язаних з наданням платних послуг у сфері фізичної культури та спорту, що не є орендою.

НАЗК надіслало Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку, а також Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики для розгляду рекомендації щодо усунення вищезазначених корупційних ризиків.

Також, проведено антикорупційну експертизу проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку передачі релігійній організації в безоплатне користування (позичку) державного або комунального майна, яке є культовим майном», виявлено низку корупціогенних факторів, зокрема:

  •  встановлення нечіткого правового механізму ведення обліку об’єктів державного або комунального майна, яке є культовим майном, що сприяє реалізації дискреційних повноважень посадових осіб уповноваженого органу управління у непрозорий спосіб;
  • відсутність завершеної та прозорої процедури прийняття рішень щодо передачі в користування (позичку) культового майна, яке належить до державної чи комунальної власності, що створює умови для корупційних зловживань.

НАЗК надало Державній службі України з етнополітики та свободи совісті, яке є розробником проєкту акта, рекомендації, врахування яких забезпечує встановлення прозорої процедури передачі релігійній організації в безоплатне користування (позичку) державного або комунального майна, яке є культовим майном.

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) чи втрати працездатності осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України» фахівці НАЗК  ідентифікували корупціогенний фактор, який може зумовити ризик зловживань посадових осіб служби персоналу (кадрового підрозділу) органу (установи) ДКВС, табору для тримання військовополонених під час призначення і виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) осіб рядового і начальницького складу ДКВС.

Національне агентство надало Міністерству юстиції України, яке є розробником проєкту акта, рекомендації, врахування яких забезпечує встановлення прозорого механізму призначення і виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) осіб рядового і начальницького складу ДКВС. 

У проєкті Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» щодо здійснення благодійної діяльності підприємствами оборонно-промислового комплексу», НАЗК виявило положення, які створюють умови для корупційних зловживань: наділення  суб’єктів господарювання (підприємства групи Акціонерного товариства «Українська оборонна промисловість») надмірними дискреційними повноваженнями при вирішенні питань про надання благодійної допомоги з огляду на відсутність порядку надання такої допомоги, зокрема, без визначення критеріїв обрання суб’єкта отримання благодійної допомоги та черговості перерахування коштів.

НАЗК надало Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості України рекомендації щодо доопрацювання законопроєкту з метою запровадження прозорої процедури перерахування коштів та здійснення контролю за цільовим використанням бюджетних коштів. 

Останні новини

21.01.2025
16:55
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: формування доброчесності політичних фінансів
16:12
Контакт-центр НАЗК тимчасово не приймає дзвінки. Оновлення: з 16:45 телефонну лінію відновлено
14:58
Технічні аспекти декларування — перевірка терміну дії КЕП, зміна особистих даних, поштової скриньки та номеру телефону
20.01.2025
17:30
Цивільна конфіскація: стягнуто в дохід держави квартиру, якою користувалася родина заступника начальника Полтавського обласного ТЦК та СП
12:16
Результати діяльності НАЗК за 2024 рік: моніторинг і контроль за виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів
17.01.2025
16:22
Представники НАЗК взяли участь у дискусії “Обираючи майбутнє: залучення ветеранів та ветеранок до антикорупційної діяльності”
09:58
Результати 2024: моніторинг способу життя і контроль щодо повноти заповнення декларацій
16.01.2025
17:00
Майже 2,8 млн грн посадовиці ГУ ДПС в Івано-Франківській області можуть стягнути в дохід держави за матеріалами НАЗК зібраними спільно з ДБР
15.01.2025
16:27
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: стратегічний аналіз корупційних ризиків та антикорупційна експертиза
14.01.2025
17:45
Народний обранець потрапив до Реєстру порушників за використання депутатських повноважень в умовах реального конфлікту інтересів
16:02
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: розвиток інституту викривання
13.01.2025
11:07
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: становлення інституту лобіювання
11:00
Розв'язання конфлікту інтересів: покрокова інструкція для публічних службовців
10.01.2025
17:19
Індикатори публічної доброчесності України від ОЕСР дають можливість об’єктивно оцінити рівень прозорості, підзвітності та дотримання етичних норм в публічному секторі - Віктор Павлущик
10:57
«єВідновлення» та «єОселя»: як декларувати?
09.01.2025
18:06
Антикорупційна експертиза: у грудні НАЗК виявило 37 корупціогенних факторів в нормативно-правових актах та надало 45 рекомендацій для їх усунення
09:42
Конфлікт інтересів: приписи, обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду в грудні 2024 року
08.01.2025
16:56
Порушень на понад 438,5 млн грн виявлено за результатами повних перевірок декларацій у грудні
07.01.2025
15:30
НАЗК встановило порушення в декларації заступника голови Одеської обласної ради на пів мільйона гривень
12:28
НАЗК представить результати збору даних до Індикаторів публічної доброчесності від Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР)
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua